Bitlis’te ‘Robotik Kodlama Öğrenme’ projesi

BİTLİS NEWS (BİTLİS) - Bitlis Anadolu Lisesi olarak Türkiye’nin ve Azerbaycan’ın farklı okullarından 44 öğretmen eşliğinde 106 öğrencinin katılımı ile bu proje hayata geçiriliyor.

Projenin amacı hakkında bilgi veren okulun Matematik Öğretmeni Emre Özlü, projenin asıl amacının öğrencilere kodlama mantığını öğretmek ve Web 2.0 araçları kullanımını da öğreterek öğrencileri farklı bilişim araçlarıyla tanıştırmak olduğunu söyledi. Proje dilinin Türkçe-Azerice olacağını ifade eden Özlü, “Bu şekilde iki devletin birbirini daha iyi tanımasını hedefliyoruz. “eTwinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. İletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele öğretmenler, müdürler, kütüphanecilere yönelik bir platform sunmaktadır. eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa’da okul işbirliğini teşvik etmektedir. eTwinning Portalı www.etwinning.net ana toplanma noktası ve çalışma alanıdır. 25 dilde mevcut olan eTwinning Portalının bugün yaklaşık olarak 438 Bin’den fazla öğretmen üyesi bulunmaktadır. Portal, öğretmenlerin ortak bulması, proje oluşturma, fikirlerini paylaşması, en iyi uygulama alışverişinde bulunması ve eTwinning platformunda bulunan çeşitli özelleştirilmiş araçları kullanarak hemen birlikte çalışmaya başlaması için çevrimiçi araçlar sağlamaktadır” dedi.

2005 yılında Avrupa Komisyonunun öğrenme programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2007 yılından bu yana yaşam boyu öğrenme programına sıkı bir şekilde entegre edildiğini belirten Özlü, “Merkezi Destek Servisi, Avrupa’daki okullar, öğretmenler ve öğrenciler için eğitimi geliştiren 33 Avrupa Eğitim Bakanlığının uluslararası işbirliğinden oluşan European Schoolnet tarafından yönetilmektedir. Ayrıca eTwinning ulusal düzeyde 35 Ulusal Destek Servisi tarafından desteklenmektedir. Ülkemiz eTwinning’e 2009 yılında dahil olmuştur. eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde faaliyet göstermektedir. Ülkemizde 40 Bin’den fazla okuldan, 85 binden fazla kullanıcı portala kayıtlıdır ve şu ana kadar 9 binden fazla projeye katılmışlardır. eTwinning Erasmus + sürecinde de Avrupa Komisyonu’nun desteklemeye devam ettiği faaliyetlerden biridir ve son süreçte 2019 yılına kadar sürdürülecektir. Proje değerlendirmesi 28-31 Mayıs tarihleri arasında Google önderliğinde yapılacaktır. Ayrıca projenin değerlendirme sonuçları ise Haziran ayının 1. haftasında kalite etiketi başvuruları yapılacaktır” diye konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Muhammet Binzet 6 yıl önce

hah bi bu eksikti :) matematikçiler i̇yi bir algoritma analisti olabilirler ama yazılımcı asla bu bir :)
i̇kincisi haberin i̇çeriğinde "projenin asıl amacının öğrencilere kodlama mantığını öğretmek ve web 2.0 araçları kullanımını da öğreterek öğrencileri farklı bilişim araçlarıyla tanıştırmak olduğu" diye bir i̇bare vardı. robotik kodlama dediğimiz olayda kod mantığı diye bir kavram yoktur çünkü robotik kodlama tamamen varolan bir cihaz veya yazılımda sürükle-bırak kavramıyla ortaya çıkan basit çoğu i̇nteraktif olmayan web siteleri, sonu belli olmayan oyun ve telefon uygulamaları vb. gibi manasız ve gereksiz bir şekilde ortada kod olmadan kodlama mantığını öğrenmeyi amaçlayan genç beyinleri tamamen hazıra alıştırmaktan başka bişey değildir.
bunun yerine nacizane tavsiyem meb ve öğretmenlerimiz öğrencileri hazırcılığa alıştırma yerine, ortaokul ve liselerde i̇ngilizcenin yanında, yazılımın da zorunlu bir ders haline getirilip "robotik kodlamayı yapan yazılımın" ++

Avatar
Muhammet Binzet 6 yıl önce

... genç beyinler tarafından üretilmesidir.!
etwinning bilmem ne twininnig yerine yerli yazılıma geçelim, hatta "yerli yazılım diline" geçelim biz avrupaya gideceğimize onlar tübi̇taka gelsin.:)
öğrenci kardeşlerime başarılar